شرح وظایف رئیس گروه برنامه ریزی بودجه


شرح وظایف رئیس گروه برنامه ریزی بودجه

  1. مطالعه و بررسی قوانین و مقررات و آشنائی به بخشنامه ها و دستورالعمل های اجرائی 
  2. انجام مطالعات لازم و شناخت سیاستها و نیازهای دانشکده از طریق مراجعه به مسئولین و جمع آوری بودجه های پیشنهادی و اعتبارات درخواستی واحد ها 
  3. انجام مطالعات لازم و شناخت سیاستها و نیازهای دانشکده از طریق مراجعه به مسئولین و جمع آوری بودجه های پیشنهادی و اعتبارات درخواستی واحد ها 
  4. تدوين برنامه عملياتي حوزه بودجه دانشگاه به صورت دوره اي با استفاده از تکنيک ها و روش هاي نوين "حسابداري مدیریت"
  5. تهيه و تنظيم بودجه پيشنهادی دانشکده بر اساس سياست‌ها و ضوابط بودجه کل کشور، پيشنهادات واحدهای دانشکده و احتياجات پيش‌بينی شده آتی 
  6. مطالعه وارزیابی منابع اعتباری و مالی دانشکده و ارائه گزارش لازم به مسئولین ذیربط جهت برنامه ریزی های آتی                                    
  7. مطالعه و بررسی روش‌های تقليل هزينه‌های دانشگاه با در نظر گرفتن به حداکثر رساندن کميت و کيفيت بازده دانشکده                                           
  8. نظارت بر اجرای صحيح مقررات بودجه از طريق ارائه راهنمايی‌های لازم و مراقبت در نحوه مصرف اعتبارات و سنجش ميزان پيشرفت عمليات در هر يک از واحدها   
  9. نظارت بر تنظیم موافقتنامه های هزینه، تملک دارائیهای سرمایه ای و سایر موارد مشابه و ارسال آنها به هیئت امناء دانشکده جهت امضاء
  10. راهنمائی گروه کارشناسان بودجه برنامه ای مدیریت و ارائه گزارش لازم به مسئولین ذیربط جهت برنامه ریزیهای آتی
  11. بازدید از پروژه ها، طرحهای عمرانی واحدهای عمرانی و ارزیابی فعالیتها و تهیه گزارشات لازم به مقام مافوق 
  12. هماهنگي در زمينه امور مربوط به تخصيص اعتبارات هزينه‌اي و تملك دارائي‌هاي سرمايه اي و ابلاغ بودجه مصوب به هر يک واحد‌های تابعه  
  13. برنامه‌ريزي و نظارت بر تهيه و تنظيم بودجه عملياتي، سرمايه اي و جاري           
  14. ایجاد هماهنگی لازم بین بودجه های پیشنهادی واحدها با برنامه های مصوب 
  15. بررسی و نظارت بر پیش بینی درآمد و برآورد هزینه ی فعالیت ها و طرح ها و برنامه ها 
  16. نظارت بر نحوه هزینه کرد درآمد اختصاصی و ارائه راهکارهای مناسب جهت افزایش درآمد اختصاصی
  17. تهیه و تنظیم بودجه (جاری، عمرانی، تملک دارائیهای سرمایه ای و ... ) دانشکده  با همکاری واحدهای ذیربط 
  18. بررسي عملکرد اعتبارات واحدها و نظارت بر اجراي صحيح مقررات بودجه 
  19. نظارت و پيگيري مستمر بر وصول مطالبات اسناد ارسالي به سازمانهای بیمه گر طرف قرارداد 
  20. شرکت در دوره های آموزشی و مهارتی جهت ارتقاء ووانمندیهای شغلی