اهم وظایف مدیر مالی به شرح ذيل اعلام ميگردد:
1- مشارکت در تصمیم گیریهای مربوط به حل مشکلات و تعیین خط مشی دانشگاه از بعد مالی.
2- نظارت بر اجرای صحیح کلیه مقررات، دستورالعملها و روشهای مصوب مالی و معاملاتی.
3- بررسی و تایید نهایی پرداختهای دانشگاه با توجه به مجوزهای مالی
4- نظارت بر وضعیت نقدینگی و مشارکت در تصمیمگیری برای تامین منابع مالی مورد نیاز و چگونگی استفاده از منابع مالی موجود.
5- ایجاد، حذف یا تغییر در حسابهای مالی به منظور اجراي هرچه مطلوبتر حسابداري تعهدي در ستاد و واحدهاي تابعه.
6- برنامهریزی به منظور انطباق نظامهای مالی و هزینهیابی با اقدامات جاري با توجه به لزوم محاسبه قيمت تمام شده فعاليتها.
7- شركت در جلسات بودجه و همکاری لازم به منظور تهیه بودجه سالیانه دانشگاه و تايید آن.
8- برنامهریزی و تصمیمگیری مقتضی در خصوص مغایرت عملکرد با بودجه ستاد و واحدهاي تابعه.
9- برنامهریزی به جهت اجرای مصوبات هيات امناء درخصوص مسائل مالی و نظارت بر اجرای آن.
10- تهیه و تدوین دستورالعملهای تخصصی مالی و نظارت بر اجرای آن پس از تایید معاون پشتيباني و مشارکت در تهیه برنامههای سرمایهای.
11- بررسی و تایید نهایی محاسبات مربوط به قیمت تمام شده خدمات و همچنین تهیه و ارائه گزارشات مدیریتي مورد نیاز دانشگاه.
12- تنظيم و تایید نهایی صورتهای مالی ستاد و واحدهاي تابعه به تفكيك و تجميعي.
13- اعمال نظارت مالی بر ثبت، نگهداری و کنترل موجودي كالا و دارايیهای .
14- برنامه ریزی جهت بستن حسابها در پایان سال مالی و تهیه گزارشهای مالی مورد نیاز جهت ارائه به مراجع ذیربط.
15- نظارت عالی بر ثبت به موقع دفاتر رسمي و نظارت بر نگهداری اوراق و اسناد مرتبط با سرمایهگذاریها، سهام، اسناد بهادار، اسناد تضمینی و نظایر آن.
16- هماهنگی امورمالی با سایر واحدهای دانشگاه از نظر مسائل مالی.
17- اتخاذ ترتیبات لازم به منظور هماهنگی با بازرس، حسابرسان و سایر مراجع ذیصلاح.
18- تعیین خط مشی و رویهها به منظور رفع مغایرات با اشخاص و موسسات طرف حساب.
19- تصمیمگیری در خصوص تامین نیروی انسانی در واحدهای تحت نظارت.
20- هماهنگ نمودن عملیات واحدهای تحت نظارت و تصمیمگیری در خصوص نحوه تقسیم کار بین کارکنان تحت نظارت.
21- تنظیم برنامه آموزش جهت کارکنان امور مالی دانشگاه، به نحوی که کلیه کارکنان در جریان امور همکاران خود قرار گرفته و در موارد لزوم جایگزینی کارکنان به سهولت امکان پذیر گردد.
22- برنامهریزی به منظور شمارش موجودی انبارها در پايان سال.
23- برنامهریزی به منظور انجام امور مربوط به اصلاح حسابهای سنوات قبل در مواقع مورد نیاز.
24- درخواست وجوه و كمكهاي مالي از خزانه معین استان به منظور ایجاد گردش مالی.
25- ارائه پیشنهاد به معاونت پشتيباني در خصوص تامین نیروی انسانی مورد نیاز مديريت امورمالي.
26- انجام سایر وظایف محوله از جانب معاون پشتيباني که با توجه به نوع وظایف، انجام آن توسط شخص دیگر امکان پذیر نباشد.